marie har tänkt. hoho!

altså samtidigt som jag satt på mitt sommarjobb och inte gjorde något. tänkte jag på vart världen tar vägen?
jag menar think about it.
det finns några exempel. som om när jag kollade på min bilddagbok. Det har kommit upp en fokus grej, man kan skriva sina en grej ladda upp bild och vänta på att folk ska kommentera. och of course ska det kosta pengar, 10 kr.
jag förstår att de ska kosta pengar för att folk skulle ladda upp bilder hela tiden. det skulle ta minst 2 - 3 dagar innan just din bild kommer upp? men måste det kosta 10 kr det kan ju inte kosta 2-3 kr. tänk dom som vill synas och skaffa nya kompisar men problemet är att dom inte har råd med att betala.
det är inte bara så på bilddagboken. utan på kamrat och lunar också. nu säger jag inte det här för att jag inte har råd elle nått. utan jag vill ju inte synas i dom "community",
jag stör mig bara på det förstår om ni inte gör det!



och så tänkte jag på en till sak.
imorse vid kl 7 var jag ute och gick med min lilla syster. en lång promenad.
så träffade vi polis patruller. med spårhundar som letade över hela ängen. och självklart blev vi intreserade av vad som hände.
iallafall jag och min syrra fortsatte att gå. och när polisen såg oss började han kolla på oss som om vi hade mördad någon.
okej jag kan erkänna det va lite misstänksamt att min syrra och jag kommer från det hållet som polisen stannade. och vi blev ganska rädda så vi gick väldigt snabbt.
men dom letade efter en försvunnen person. vi fick inte reda på vem det var eller vad som hänt.
och mordet på therese är inte det riktigt hemskt. jo för det är det. det är så sorgligt. jag som inte känner henne som för första gången har hört talas om henne kan få några tårar när man läser allt underbart hennes vänner skriver om henne.
" http://minneavtherese.blogg.se" läs bloggen. ni kommer bli berörda.
mordet på henne var av hennes kompisar. kanske inte närmaste kompisarna men ändå varför dödar man en oskyldig människa. hur har man mod till det?
fler och fler barn blir våldtagna. hur klarar man av att göra något sånt?
det blir bara fler och fler saker som händer här i världen / sverige.
man går inte säkert någonstans.
jag börjar bli så rädd att gå ut på gatorna själv specielt på kvällarna. jag måste alltid ha med mig en som går vid min sida.
och när mina syskon är ute hur orolig är inte jag då. ojoj. jag gråter av orolighet.
min store bror bor i göteborg. när jag försöker ringa han och han inte svarar då blir jag hur orolig som helst. jag menar det är göteborg vi snacakr om allt farligt föddes i göteborg och stockholm.
det jag vill säga med den texten är att ta hand om varandra ha aldrig för brottom med ett beslut tänkt efter innan ni gör det. det kan kosta er hur mycket som helst. erat snabba beslut kan kosta ett människo liv.
tänk efter gottfolk. om sverige ser ut så här nu. mord hit och dit. våldtäck hit och dit.
hur ser den ut om 10 år? i framtiden?
tänk efter!

puss

Kommentarer
Postat av: maja

bra skrivet. folk borde tänka efter!

keep it up girl!

2009-06-16 @ 17:43:07
Postat av: tina

jag håller med dig totalt!

:)

2009-06-16 @ 17:44:55
Postat av: marie

glad över att det finns folk som håller med!

kram marie

2009-06-16 @ 17:46:40
URL: http://marieabosamra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0