Jag kan inte sova

Hej jag heter marie och jag kan inte sova. Ligger i min säng tvingar mina ögon att blunda, men dom är envisa och vill inte lyssna. Klockan är över 3. Om 3 timmar ska jag ändå vakna, så jag kommer nog vara vaken rästen av natten/morgonen.
Får väl sova på bussen i 6 timmar till stockholm. Blir nog bra det.

Får väl sätta på en film och låtsas vara glad och pigg.

För att inlägget ska inte bli så kort tänkte jag säga fördelar och nackdelar med att åka bort/ resa,

Nackdelar:

1. PACKNING
När du ska iväg på en resa spela roll om det är långt eller om det är några dagar. Packning är det värsta.
Speciellt för oss tjejer. Smink, kläder, solglasögon ska med. ALLT ska med.
Glöm en mascara det är hela världen för oss tjejer.

2.
PACKNING FÖR HEMRESA
Nu är det dags att åka hem, packa ner alla dina grejer. När du väl har spridit ut dina grejer, bakom soffan, under stolen bakom sängen. Det tar dig/mig en dag att bara packa. Den dagen kunde man göra något kul med.

3.
HEMRESAN
När det är dags att åka hem? hur tråkigt är inte det. Speciellt om du åker utomlands. Du lär känna staden, du får nya kompisar och blir van helt enkelt, men nej, nu ska vi hem och aldrig mer ses igen.
Så känner jag hela tiden, när jag åkte till libanon förra sommaren, Jag blev vänn med alla i "byn". Jag kunde verkligen inte säga hejdå till dom.
Fast som man säger borta bra men hemma bäst.

Fördelar:

1. KOMMA BORT
Du kommer bort från huset, staden ( byn) människorna. och istället, får du ny stad att umgås med och nya människor att bli vänn med. Det är ju det bästa med resor, träffa nya människor. Jag är en person som älskar att träffa nya människor, det spelar ingen roll vilka människorna är. Det är alltid lika kul.

2. LEVA LIVET FÖR STUNDEN
När du väl åker utomlands är det inte sitta inne för att det är kallt ute eller jag orkar inte idag låt mig sova.
Nej så tänker man inte när man åker utomlands. När folk vill ta "semester" tror jag inte att dom menar åka utomlands för att sova. Dom åker utomlands för att leva livet. För att njuta av dagarna som går. Göra allt man kan göra där just du är. Det är en fördel!

Mest av allt ;
3.
Dom man älskar.
Man är med dom man älskar. dom som betyder något för dig, unless om det inte är med skolan. Men nu pratar jag om riktig semseter med familjen eller en nära vänn eller släkt. Man kan umgås mer, allt man gör är tillsammans.
Perfekt timing att lära känna varandra mer.
För även om man är i familjen, syster och bror? så känner man inte till allt om han/hon.

Det blev inte så kort ändå. En sak till det här är mina personliga åsikter, förstår om det inte är något ni håller med om!

Hoppas ni har sovit gott, ( iför sig ni sover nu när jag skriver det här) Så höres vi om några timmar innan jag åker,
Puss och kram. <3


Kommentarer
Postat av: andrea

jag kan inte heller sova:P

2009-07-22 @ 04:33:58
URL: http://andrealm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0