gymnasietiden

Gymnasietiden var ett helvete för mig och säkert för många andra. Det var drama mellan tjejerna, skitsnack bakom andras ryggar och massa annat skit. Ja jag har varit med om allt detta under mina 3år i skolan. Jag är förvånad hur jag klarade av just den tiden. 
Jag fick alltid skit för saker jag inte gjort, jag fick höra skitsnack om mig, det vara tjafs mellan andra tjejer, jag blev slagen av en tjej, jag har hamnat hos rektorn tusen gånger utan att jag gjort något fel. Jag kan helt ärligt säga att med handen på hjärtat att varje gång jag var med i något bråk eller "drama" så var det alltid jag som fick all skit kastat på mig medans jag inte gjort något fel. Men jag stod alltid på sanningenssida och vek mig inte från det jag verkligen har sagt med min mun. Efter varje bråk får jag alltid reda på två veckor, månader, år att jag hade rätt eller att jag inte hade något med bråket att göra. 

Men jag är så glad att jag gick igenom gymansietiden. För varjegång jag blev sviken av en vän (som hände väldigt ofta) så blev jag starkare och mer självständig. Jag lärde mig att man bara ska lita på sig själv i denna värld. Det går inte ens att lita på sina egna föräldrar nu för tiden. Men som sagt hade jag inte gått igenom detta med "gymnasietid" så hade jag aldrig varit den tjejen jag är idag. Jag kan stolt säga att - Jag är glad att jag är jag, att jag heter marie abosamra och jag älskar mitt liv.- hur mycket än folk försöker förstöra för mig kommer dem aldrig lyckas. Ta mina saker, ta mina vänner, ta vad ni vill... Men jag kommer alltid ha huvudet högt och alltid vara en nivå högre. 

Till alla som ska börja i gymnasiet eller som går. säger bara en sak , Ni får göra misstag ni kommer lära er av det senare i livet. 
 
kommer alltid ha ett leende på läpparna oavsett vad. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vilken härlig update! Keep it up girl

2012-11-01 @ 08:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0